Juridiska Biblioteket Hilda SHRA Menu Search Question Bubble User tie User Coin warning Check Close angle-up angle-down Twitter Facebook linkedin Document hand with heart paragraph

”Blondinbella” om entreprenörskap och varumärkesbygge

Isabella Löwengrip talade vid Hildarylunchen.

Entreprenören Isabella Löwengrip, som först blev känd genom sin blogg Blondinbella, talade vid Hildarylunchen i Stockholm den 4 oktober om hur hennes verksamhet har utvecklats ”från blogg till varumärke”.

Isabella Löwengrip
Isabella Löwengrip berättade om sina många företagsidéer vid Hildarylunchen.

Isabella Löwengrip berättade om hur hon med återkommande har kommit på nya verksamhetsidéer och grundat företag sedan hon började blogga som 14-åring och startade Blondinbella AB två år senare.

Hon förklarade hur hon hade byggt upp ett varumärke kring en person hon hade skapat – Blondinbella – och om hur hon senare har arbetat med att ”vända” varumärket och ge det ett annat innehåll.

Hittills har Isabella Löwengrip hunnit starta fem aktiebolag, bland annat bloggnätverket Spotlife samt ett klädmärke och ett investmentbolag. Hon har skrivit två böcker och arbetar på en tredje bok, och startade magasinet Egoboost 2011.

Läs mer i Advokaten!