Världens bästa idé
Tänk ”world domination” när du ska ta fram en ny idé för digital, social och mobil marknadsföring. Det var ett av budskapen när Aurore Belfrage på det svenska presentkortsföretaget Wrapp, talade på höstens första Hildary-lunch.
Temat för lunchen, som ägde rum i Advokatsamfundets lokaler den 9 oktober, var ”mina erfarenheter från en tech startup”. Aurore Belfrage, medgrundare och försäljningschef på Wrapp, talade om entreprenörskap, att komma på en idé, att våga komma på en idé, att våga satsa på den och att våga bygga ett bolag och alla typer av utmaningar som det innebär.
– 700 000 svenskar har laddat ner vår app, vilket betyder att vi är en av de största mobila marknadsföringskanalerna i Sverige, sa Aurore till Hildary-gruppen.
Så fungerar Wrapp
Konceptet bakom det framgångsrika tech-företaget Wrapp är att konsumenter på ett enkelt sätt ska kunna ge, ta emot, och med mobilen lösa in gratis digitala presentkort i butik eller online. Företagen som skänker presentkorten får så kallad ”friend-2-friend marknadsföring” med Facebook som förstärkare, samt användbar data om offline köpebeteende som kön, ålder, köp och butik, så att de kan skräddarsy sin framtida marknadsföring.
Aurore räknade upp värdeorden som gäller när man startar ett teknikdrivet bolag:
- Ständig utveckling – Perpetual beta.
- Exponentiell tillväxt.
- Spränga gränser, nytt sätt att arbeta, skapa något nytt, nytt sätt att tänka, bryta med något gammalt – Disrupt.