- Inledande information
- 1. Vilka tvister prövas?
- 2. Hur man skickar in ett krav
- 3. Skicka krav
- 4. Så hanteras ärendet
- 5. Beslut
Du kan skicka in ditt krav per post eller via e-post.
Om du skickar in ditt krav via e-post får storleken högst vara 30 MB.
Filformat på text som vi kan läsa är följande: doc, docx, xls, xlsx, ppt, pptx, pdf, docm, txt, rtf, msg, htm, html, odt, ods och odg.
Vi ber dig att i första hand använda Word- eller PDF-format.
Välj tillvägagångssätt
Välj nedan om du vill ladda ner en Word-fil med formulärfält att fylla i med dator, en tom PDF-fil att skriva ut och fylla i för hand eller på skrivmaskin och skicka in tillsammans med bilagor/bevisning i ett vanligt brev – eller om du vill fylla i ett onlineformulär med ifyllnadshjälp och kontroller för att sedan skicka i vanligt brev eller via e-post.
Fullmakt
Om du anmäler för annan än dig själv behöver du skicka med en fullmakt.
Fullmaktsblankett i Word-format
Onlineformuläret
Stjärnmarkerade uppgifter är obligatoriska och måste fyllas i. I webbformuläret kan du gå bakåt i formuläret genom att använda knapparna i vänsterkant. Det går inte att spara anmälan utan den måste göras klart vid ett tillfälle.
Skicka in ditt krav
Ladda ner Word-fil (fyll i på dator)
Ladda ner PDF-fil (skriv ut och fyll i)
Du är på väg att stänga formuläret.
All information kommer att försvinna.
Vill du fortsätta?
Din PDF-fil förbereds.
Det kan ta en stund.
Stäng inte det här fönstret under tiden du väntar.