Advokatsamfundet söker en kvalificerad sekreterare som kan axla en bred roll med stor variation och omväxling. De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer att bestå av följande:

  • Skriftväxling i inträdesärenden, disciplinärenden och konsumenttvistärenden.
  • Dokumenthantering, upprättande av diverse protokoll m.m.
  • Reseplanering och bokningar.
  • Delta i planering och genomförande av olika arrangemang såsom Advokatexamen, Stockholm Human Rights Awards, Advokatdagarna m.m.
  • Att tillsammans med fem andra personer avlasta ordinarie receptionist i reception och växel.

Vem är du?
Advokatsamfundet söker en kvalificerad sekreterare med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du trivs med ett omväxlande arbete. Som person är du driven och van att arbeta i ett högt tempo. Du är effektiv, noggrann och van att arbeta självständigt. Vidare har du hög integritet och förståelse för att arbetet sker under sekretess. Din språkbehandling på svenska och engelska är utmärkt såväl i tal, som i skrift.

I denna process samarbetar Sveriges Advokatsamfund med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du därför välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Olofsson på telefonnummer 072 017 52 90 alternativt via mail: elin.olofsson@jurek.se.

Du är välkommen att söka denna tjänst via hemsidan: www.jurek.se